8 spēle „Līderi”
- Līdera īpašību noskaidrošana
- Līderu identificēšana zināmu
personību vidū
- Iespēja katram izjust sevi
līdera lomā
Spēle
„Līderi” sākotnēji tika izveidota klasei, kurā pēc klases audzinātājas teiktā,
gandrīz katrs bērns sevi uzskatīja par līderi un pat netaisījās rēķināties ar
apkārtējo viedokli. Šī iemesla dēļ liela daļa strīdu pārauga konfliktos, kuri
savukārt traucēja mācību procesam.
Tāpēc spēles
„Līderi” galvenais mērķis ir tādu situāciju radīšana, kurās skolnieki stāsta
par savām stiprajām pusēm un uzzin par savu klasesbiedru stiprajām pusēm.
Sākumā,
balstoties uz pazīstamu personību piemēriem, spēles dalībnieki apskata
īpašības, kurām vajadzētu būt īstā līderī un atrod tādas arī sevī.
Tālāk mēs
runājam par vājām pusēm: līderis arī var kaut ko neprast vai nezināt. Tieši tas
palīdz radīt drošu saziņas zonu, kurā dalībnieki analize savas vājās un stiprās
puses.
Spēles
noslēguma daļā katram dalībniekam tiek dota iespēja uzņemties atbildību un nospēlēt
līdera lomu. Izpildot šo vingrinājumu, bērni saprot, ka ikvienā ir individuālas
līdera īpašības un, ka ir situācijas, kurās nepieciešams ļaut īstenot savas
līdera dotības citam, ja viņš varētu labāk paveikt darbu.
# # #
„Lūk ko par
novadīto spēli „Līderi” man pastāstīja bērni. Spēle patika, visvairāk tieši
noslēguma daļa. Bērni īpaši uzsvēra, ka bija jāpieņem lēmumi un, ka ne vienmēr
viņi tam bija gatavi- šaubījās, baidījās pieņemt nepareizu lēmumu, izjuta, ka
visi ir līdzvērtīgi- nav labāko, teica, ka spēle viņus ir satuvinājusi, ko var
just citādā saziņā starpbrīžos, ka viņi mācās viens otrā ieklausīties, uzzin
daudz jauna par saviem klasesbiedriem.
Es no savas
puses varu teikt, ka bērni ir kļuvuši atvērtāki- mums arī agrāk ir bijušas
uzticamas attiecības, kad viņi atskrēja, lai saņemtu padomu vai vienkārši
parunāties, bet tagad diena sākas ar to, ka meitenes tiek apķertas un zēni
vienmēr mīņājas blakus.”
Ar cieņu
pret Jums un jūsu darbu,
Tatjana
Žajvoronskaja
7C klases
audzinātāja
Tallinas
Humanitārā ģimnāzija
# # #