9 spēle „Radošums”
- Klases radošā potenciāla
atklāšana
- Prasme domāt „ārpus rāmja”
- Radošās unikalitātes
identificēšana katrā skolēnā
Mums
radošums- tā ir prasme domāt ārpus tradicionālā, prasme atrast negaidītus
savienojumus, improvizēt un vienlaikus saglabāt toleranci pret citiem. Radošums
ir subjektīvs un nenovērtējams, šeit nav pareizu un nepareizu risinājumu. Tieši
tam ir veltīta 2 h spēle „Radošums”.
Visas spēles
laikā dalībnieki gatavojas fināla iznācienam uz skatuves- jautrai teātra
improvizācijai. Pirms tam viņi pilda dažādus individuālus un kolektīvus
uzdevumus, lai atbrīvotos un atraisītu radošo domāšanu. Šim nolūkam mēs
izmantojam arī aktiermākslas stundas. Spēle māca ieraudzīt neparasto parastajā,
domāt „ārpus rāmja”, aizraujoši prezentēt savu radošuma produktu.
Spēle
labvēlīgi ietekmē klases klimatu, attīsta uzticību un toleranci klasesbiedru
vidū.
„Es jau sen
biju dzirdējis par „The GAME club” organizāciju, bet nebija nācies kļūt par
liecinieku kā notiek treniņi un tiek vadītas spēles. Taču man palaimējās kopīgi
ar Tallinas Linnamjeskogo Krievu Liceja skolniekiem pabūt spēlē „Radošums”.
Uzreiz vēlos
akcentēt, ka spēle notika ļoti mierīgā un radošā atmosfērā. Bija redzams, ka
skolēniem patīk un viņi pilnībā aizrāvušies ar notiekošajiem procesiem, kurus
piedāvāja Aleksejs.
Spēle
„Radošums” ļāva skolēniem iedarbināt visas viņu īpašības un dotumus, kas skolas
ikdienā pazūd, un konkrētāk „radīt”, visās šī vārda izpausmēs: mainīties ar
vārdiem, iedomāties sevi no jauna, būvēt bildes no ēdiena, zīmēt, veidot dzīvas
bildes, pantomīmu un daudz ko citu. Pēc pavadīta laika ar „Game club”, es
runāju ar skolēniem un atgriezeniskā saite, kuru es saņēmu bija maksimāli
pozitīva! Visiem patika un 2 h bija par maz, skolēni bija gatavi radoši
darboties un radīt vēl un vēl, ilgāk un vairāk!”
Pāvels Vasiļjevs
Klases audzinātājs
Tallinas Linnamjeskogo Krievu Licejs
# # #
Skolēnu atsauksmes:
„Šī spēle
man ļoti patika. Ļoti patika tas, ka šīs spēles ienesa daudzveidību mūsu ikdienā.
Tiem, kam ir dažādas nodarbības, skola, treniņi, neatliek laika tādai
vienkāršai lietai kā spēle. Ļoti labi, ka šīs spēles saliedē mūsu klasi. Mēs ar
katru spēli kļūstam aizvien draudzīgāki.”
„Man viss
ļoti patika, viss bija ne tā kā parasti: visi bija jautri, draudzīgi, godīgi,
atsaucīgi.”
„Es
iemācījos improvizēt un tagad esmu daudz mazāk atkarīga no citu viedokļa.
Spēles sākumā, izdzirdot vārdu „improvizēt”, man palika bail, taču pēc tam,
komunicējot un strādājot grupās ar
klasesbiedriem, kļuva aizvien omulīgāk. Visas spēles bija ļoti jautras, taču
visvairāk patika „Soliņš”. Es esmu ļoti priecīga, ka varu piedalīties jūsu
spēlēs.”
„Es
iemācījos būt daudz atvērtāka, izteikt savu viedokli.”
„Šodien es
iemācījos braukt uz astes, tīrīt zobus ar parūku un braukt ar krēslu. Un šodien
es iemācījos smieties labvēlīgi.”
„Man mūsu
spēle patika, jo tajā piedalījās visi. Un vēl tāpēc, ka tad, kad iekrita koka
loma, es nodomāju, ka tā ir muļķīga loma, bet pēc tam visi skrēja pie manis.”
„Man ļoti
patika šī spēle. Kā jau daudzi teica, bija patīkami izmēģināt sevi jaunās
situācijās un vairāk sadraudzēties ar savu klasi. Gaidīšu jaunas spēles.
Paldies organizatoriem.”
„Man ļoti
patika šī spēle, ar nepacietību gaidīšu nākamo. Interesanti, ko mēs darīsim
spēlē „V un S”.”
# # #